Hoi, ik ben Joris!

Ik heb VMBO-T afgerond in Bemmel op de Essenpas, daarna ben ik door gaan studeren voor Junior Accountmanager op het Rijn IJssel in Arnhem. Deze 3 jarige opleiding heb ik via een versneld traject binnen 2 jaar af kunnen sluiten. Hierna ben ik door gegaan en ben ik gestart aan de Associate Degree Ondernemen op het Avans in Den Bosch. Hier heb ik een start aan gemaakt, maar na 4 maanden viel de opleiding toch anders uit dan gedacht en heb ik de keuze genomen om te stoppen en wat anders te zoeken.

Via vrienden ben ik bij Koeltrans terecht gekomen. Zij werkten op de ompak – ploeg, dat vindt plaats op de maandag- & woensdagavond. Dat leek mij ook wel wat en daar ben ik toen voor gaan solliciteren. Toen ik eenmaal gestopt was met school en mijn vrije tijd beter wilde benutten heb ik gevraagd of ik meer uren kon maken bij Koeltrans. Dit was mogelijk en hieruit volgde uiteindelijk dat ik vrachtwagens ging wassen, nachtverladingen deed, elke maandag & woensdag nog ompakken op de hal en hier en daar wat bijzaken die dan gevraagd werden. Vanuit hier is alles eigenlijk wel een beetje gaan lopen.

De dagelijkse variatie en uitdaging binnen transport maakt werken bij Koeltrans leuk. Daarbij het dagelijkse contact met klanten, het werken met verschillende nationaliteiten, samen streven naar optimalisatie binnen het wagenpark en de omgang intern met zijn allen. Wij hebben een gezellig team aan mensen die ook zakelijk kunnen zijn. De juiste balans hierin vinden is soms moeilijk, maar ik denk dat dat bij Koeltrans heel goed gaat. We werken natuurlijk op de planning met allemaal jonge jongens, dus dat kan soms nog wel eens luidruchtig zijn ;-).

Los van ons team, haal ik enorm veel plezier uit de dagelijkse variatie & uitdaging die Transport je kan bieden.

De leuke kanten vind ik de hectiek en chaos die er binnen Transport kunnen zijn. Hier probeer ik dan voor de jongens aan het planningsblok het rustpunt in te zijn. Een klant verlangt binnen Transport voornamelijk gemak, vertrouwen & zekerheid denk ik. Dat is iets wat wij als Team ook dagelijks willen en moeten leveren. Hiervoor bedankt worden door klanten en zien als Team dat dit dan ook lukt, is voor mij iets moois. Het nadeel hiervan is dan ook wel dat niet alles binnen je eigen macht ligt, want onderweg kan veel gebeuren en je bent soms afhankelijk van een ander. Dit zie je dan soms ook terug in resultaat, maar dat hoort erbij.

We hebben een enorm groot pand, met super faciliteiten. We hebben een washal, recht tegenover ons kantoor, we hebben 2 parkings voor alle vrachtwagens, een enorme hal waarin wij tijdens het seizoen volop gebruik van maken & ook nog eens een kantine op de hoogste verdieping voor de lunchpauzes. Hier mogen we zeker trots op zijn.

Binnen Koeltrans heb ik persoonlijk al veel stappen mogen maken. Ik ben begonnen als loodsmedewerker en het ompakken van bloemenkarren op klantniveau voor verschillende locaties in Duitsland, daarnaast ben ik vrachtwagens gaan wassen en deed ik oproep klusjes om het maar zo te zeggen. Toen ik door Gunther werd gevraagd om op kantoor te komen werken ben ik in mijn 1e jaar actief geweest als import planner op Midden & Zuid Duitsland, daarnaast ging ik voor mezelf meer uitdaging zoeken en deed ik hier en daar het plannen van het Binnenland erbij. Daarna ben ik iets meer naar de Export planning gaan neigen en heb ik dit een tijdje gecombineerd met de import.

Ondertussen ben ik actief als Capaciteitsplanner en neem ik een deel personeelsplanning van Chauffeurs & Planners onder mijn hoede. Zolang je zelf ambitie hebt, is er veel mogelijk binnen Koeltrans. Ik was voorheen totaal niet bekend binnen Transport, maar heb in mijn jaren op de planning enorm veel mogen leren van mijn huidige collega’s en ook zeker niet te vergeten oud collega’s.

 

Wil jij ons team versterken?

Stuur dan een mail met jouw verhaal naar werken@koeltrans.nl.